barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Livstecken från Körsbärsfettera.

Kategori: Allmänt

En lång resa börjar med ett steg brukar man ju säga, och nu-runt 3½ år efter fullängdaren Alla ska ha linne så kommer det första livstecknet från Körsbärsfettera på bra länge-en ny låt är skriven. Knappast stormsteg men i alla fall jag hoppas att detta är en början till en fullskalig comeback.
 
 
Och såhär skrev jag om fullängdaren när den kom:
 
Det blir knappast någon lång recension av Göteborg tjejernas debutplatta (om man bortser från demon). Det är 14 låtar enkel men ack så bra partypunk med mycket catchiga refränger, i stil med "cigg och bärs och snus och sprit-wöööööö". Jag önskar de som gnäller och påstår att "de får bara en massa uppmärksamhet för att de är fem snygga tjejer" kunde sätta sig ner och ta en rejäl genomlyssning...för på så här mycket bra humör vet jag inte när jag blev när jag hörde en skiva senast. Och som sagt - det är partyfeeling hela vägen.

Jag vill citera min son, Leon  5 år när han blev ombedd att beskriva hur man kunde veta att musik var bra,,,

"det känns som om hjärtat dansar inne i kroppen på en"

Mitt hjärta dansar till hela skivan, både till "Ta ett andetag", som har en stor och bra poäng till kängan i "Djävla poser och den härliga attityden i "Ät skit".Och än är "Tonårsfylla" från demon inte sönderspelad...hur nu det kan vara möjligt. Men även om det "bara" fyra av fjorton nämnda så är det väldigt svårt att plocka ut favoriter.

100% Party och attityd-get it NOW!

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: