barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Puffra-Promo.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Puffra (ett av Sveriges bästa bandnamn) är ett av banden som kommit fram på senare år där medlemmarna är lite äldre och blickar tillbaka på den gamla punken. Man kan undra om det är en motreaktion mot att banden i Sverige i många år mestadels lät som Rancid och "gubbarna" nu vill visa vad de växte upp med och vad skåpet ska stå?
 
Bandet gigar rätt ofta runtom i Stockholm och kör ganska mycket back to basic. Den här 5 låtars promon innehåller fem låtar i gammal god punkstil. Vid de första genomlyssningarna störde jag mig lite på att engelskan kanske inte är klockren i uttalet av vissa ord men efter flera lyssningar så störde jag mig inte märkvärt på det. Misantropi och hopplöshet genomsyrar plattan, där första låten Overblown bombastic står ut mest, där rösten är pitchad i en vers och sen kan jag inte låta bli att tycka att öppningsriffet låter väldigt likt Warrior of Djingis Khan med Bad News (vilket är ett band som gänget i och runt Young Ones gjorde en tv-serie i två delar om-lite som This is Spinal Tap-rekommenderas)
 
De fyra andra spåren går under namnen Do not question the authority, Cock on the run, Twenty seven och I hate my life. Och som sagt, det är mycket back to basic och djäkligt mycket punk. Jag skulle ha sett bandet i slutet av mars i år men de ställdes då in tyvärr, jag hoppas kunna se dom snart för jag tror de kan funka mycket bra live med några öl innanför västen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: