barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

50% av ett HC-gig.

Kategori: Gigrecensioner.

Jag vet inte vad det var som gjorde att jag hade huvudvärk på eftermiddagen igår....kanske den dåliga mathållningen och att vätskebalansen inte underhållits. Jag tror det nog gjorde sitt till att jag sov alldeles för länge, nåja-allt detta gjorde att jag missade första bandet på Växhuset, jag tycker 30 sekunder inte direkt räknas. Lite lustigt var publiken, man kan ju tänka sig att det kanske skulle varit lite liknande publik som dagen innan men jag tror att jag bara kände igen typ två. Inte heller blev det någon support från andra gubbar så jag var lätt äldst på stället.

Jag fick läsa mig till vilka band jag såg, eftersom ett inte presenterade sig och det andra....hörde jag inte vad dom sa. Dying Days hade en sångare väldigt lik Thor på sång, som försökte få igång publiken denna söndag men det gick inte riktigt. Bandet var lite för mycket metal för min smak-ett Iron Maiden med growl kändes det som. Plus för sångarens energi, men musikmässigt inte min kopp te. Men sista låten, den enda på svenska-Samma jävla skit var bra.

Nästa band ut blev As tides Converge från Kumla. Ett band som i början av setet var förvisso tungt, men det gick lite för sakta för min smak. Det redde dock upp sig och de gjorde en klart bra spelning då farten kom varefter. Dock så var det trist att sångaren tjatade så mycket om att folk skulle komma fram/röja - i 5-6 olika varianter. Jag kan förstå att det måste vara trist att spela om folk bara står längs väggarna....men om man inte fått gehör de två första gångerna kanske man ska sluta tjata? Sen var det första gången såg ett band ha pallar på scenen som de kunde gå upp på....och jag vet inte riktigt vad jag tyckte om deras synkroniserade rörelser i stil med Accept (gitarristerna+basisten) men....det gjorde iaf att jag kommer minnas dom.

Efter detta band var hälften avverkat, men då gick jag faktiskt hem. Lite trött, lite hungrig och det var påfrestande för min vad att stå, jag vette fan vad som hände men på vägen ner smällde det till nere vid kyrkogården (ett omen?) och jag kunde knappt gå utan att se ut som en blandning mellan alkisen med kryckan och Jobe (väldigt lokalt och internt).

Så..det blev sådär, men sämre sätt att tillbringa en söndagskväll finns det absolut.

(12-03-12)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: