barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Kingdom-Between the stars.

Kategori: Skivrecensioner.



Kingdom slog nog undan fötterna på de flesta när de spelade i Västerås den kalla februarikvällen för lite över en månad sen. Mycket pga Davin, men hon prisas mycket redan i inlägget om spelningen så...men här kan jag säga att hon låter väldigt mycket som Wendy O Williams stundtals, en sak jag inte noterade live men gjorde den alltså på kassetten och sjuan jag köpte. Alla intäkter från kassetten går till offer för trafficking i Kambodja-ett initiativ värt stödja. Efter de två låtarna kommer också ett mindre tal av henne från någon spelning där hon berättar om sitt förhållande till hardcore, vad hon tycker som behövs för scenen o.s.v.

Till låtarna då....Titelspåret är aggressivt och bra, men tar tyvärr aldrig fart. Jag går och väntar, det låter flera gånger som det ska braka loss men...nej. Min hardcore vill jag ha snabbt och levererat som en käftsmäll men så blev det inte här. Last ship to venus uppfyller mina kriterier dock, men den är alldeles-som inte är ovanligt för HC-för kort.

Men som många HC band så bör dessa avnjutas live, även om det inte blir jätteplatt på skiva (eller kassett på den delen)...bandet var nyligen i Ryssland och jag tycker synd om er som missade bandet när de var i V-ås, Stockholm och Örebro.

Gör inte om det misstaget en eventuell nästa gång.
 
(12-03-06)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: