barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Nirad-Rastlös & Vild.

Kategori: Skivrecensioner.

 



Nitad är ett band jag mest sett namnet på....men inte lyssnat in mig så mycket på, trots att de lirat sen 05 och dess medlemmar lirat förr i band jag gillar så....det borde ha kommit naturligt tidigare men,men.
Som jag redan visste iaf så är det hårt och snabbt, utan en enda glad textrad. Musik i den här genren blir ibland att jag känner att det bara är argt för sakens skull...och manglande bara för manglandets skull-men bandet klarar sig från den "fällan". Det är jämnt med bra ös förutom två spår som är rena sömnpillren - Ingenting ska inget ha och Tryggheten. Jag kanske inte känner till den här genren tillräckligt, men jag förstår inte riktigt meningen med dessa två låtar där det är någon sorts pratsång man inte hör ett skit av....kanske för att man ska få extra ångest och hara ännu mera?

Förutom det så fyller plattan sitt syfte när man är på den humöret, även om jag nog inte kommer nöta ut plattan direkt. Bäst är titelspåret och FVH. Stort plus till Raggare is still a bunch of motherfuckers, där de spinner vidare på anti-raggar traditionen från Rude Kids och Baiters bland annat....en tradition som kommit på skam. Det kan kännas lite förlegat att heja på sådant kanske men...vad fan har punkare gemensamt med raggare?
Ser gärna live någon gång.
 
 
(12-06-18)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: