barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Support local music?

Kategori: Allmänt

Det känns som om jag verkligen går på äggskal nu som dessutom ligger ute på hal is....och med tanke på att vissa läser den här bloggen som fan läser bibeln ska jag vara övertydlig och göra mitt bästa att vara tydlig och förklara hur jag menar....
 
West coast riot, P.S.K och så vidare i all ära (jag säger inget om evenemangen) men jag undrar lite hur folk tänker....givetvis bör de vara intresserade av musik då de besöker dessa evenemang...men "hemma" då? På den egna bakgården (talar med fördel om min hemstad nu) och banden som finns där? band som kämpar och behöver support...och många som är riktigt bra. Är det bara en generationsfråga att många verkar totalt ointresserade av dessa band? Eller ett lokalt problem?
 
De som tar åt sig, sök i era hjärtan-ni vet att det är sant. Och givetvis ska reservationen finnas att allt passar inte alla, man kan vara upptagen på annat håll, man kan inte ha råd, inte lyckas få barnvakt o.s.v o.s.v....men att det alltid drabbar "alla"? Vi har Prins Carl, The Flints, vi har Moving to Ashbury, Tvärnitad och fleralet unga och lovande hc-band....som spelar, med viss överdrift "för tomma läktare" när de kör hemma...samtidigt som många har massiv "support" på tex. facebook. 
 
Samtidigt som folk verkligen går man ut huse för att se folk spela punkfotboll stupfulla...var är alla dessa annars?
 
Välkomnar en diskussion om det är så....men läs inlägget två gånger extra.
 
 
 
 
(12-08-10)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: