barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Radars-Anywhere but here.

Kategori: Skivrecensioner.





Jag känner mig riktigt hedrad att folk tycker att jag skriver tillräckligt bra om musik så att jag ska få en skiva att recensera. Extra kul är det då jag verkligen gillar det jag hört av detta band innan. The Radars är ett band med rutin, bandets medlemmar har figurerat i band som Sleepless Nights, Dobermann Cult, Contemptuous med fler, och de vet verkligen vad de håller på med. Men några likheter med nämnda band har de inte, faktiskt så kan jag inte komma på något band som låter som dom, som är aktiva idag. Enklast skulle kanske att skriva: File under:ska-punk men det känns en smula fegt och orättvist. Så det gör jag inte.

Jag skulle nog kalla det poppig punk med baktakt....kanske lite slängar av Monster när de lät som bäst (utan alltför mycket härjande som dom dock), lite av spelglädjen hos Liberator (när det begav sig), lite av The Housemartins mer dansanta låtar samt med en del gatuattityd samt lite textmässiga drag av Dims Rebellion? Just texterna är helt klart "över snittet" och är ganska punk utan att bli klichèartat. Främst vill jag puffa för Rich family och Hooligans (som vi alla nog kan känna igen folk inom "alternativa musikscener i) Tempot varierar, mest står Tired of it all ut..som jag nog skulle klassificera som country.

Ett mycket bra och framför allt väldigt jämn skiva.
 
(2012-01-13)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: