barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Neue klänge fur die endzeit.

Kategori: Skivrecensioner.




En samlingsplatta med 9 stycken tyska punkband, som sjunger två låtar var på modersmålet. Plattan är inte pinfärsk men å andra sidan är det här ingen punkblogg....Överlag så brukar det ju alltid bli toppar och dalar på samlingar, och så även här. Det blev ungefär hälften som jag gillade, kompromisslös enkel och snabb punk som dock inte var simpel på något vis.

Bäst blev Kommando Kap Hoorn, som jag skulle gissa på att de gillar Something`s gotta give med Agnostic Front rätt mycket och även en del Warzone....men ändå håller kvar punken och blir inte så mycket hardcore.

Samt Supabond där tjejen på sång nog har en del tidiga punksångerskor som Poly Styrene, Beki Bondage och Sioxsie Sioux som förebilder....men hon visar även i bandets två låtar att hon kan riva i ganska bra också....blanda dessa och lägg till lite röstresurser ala Brody Hawk/Armstrong/Dalle (så ni VERKLIGEN hajar vem jag menar)...så har jag nog kunna pricka in hennes röst med musikaliska referenser.


Och jag vill även nämna Feinbild (hittar ingen video med dom dock, men kolla in deras myspacesida) där en tjej kör växelsång och körar lite i så det hela blir lite i stil med gamla Violators...hon tar inte så mycket plats i Mehr men desto mer i Meine antwort.

Det var topparna, och dalarna då? Ja....det blir en del. Och alla har den röda tråden att de mer pratar en sjunger i sina låtar...till en del konstiga gitarrer och framför allt INGET drag alls. Nu vet jag inte om det bara är så banden är eller om det sjungs sakta för att dölja att rösten egentligen inte håller. Oavsett vad det är-så är det inte bra.

Så....tre band av nio som jag verkligen gillade kanske inte är världens bästa utdelning, men 33,33333 % är väl ändå okej? Och jag kommer lätt kolla upp mer av banden, har faktiskt redan börjat.

(28/1, 2012)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: