barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Topper-Dårar

Kategori: Skivrecensioner.

 Topper har släppt en ny singel, denna gång digitalt och på svenska, det är första gången jag hör dom på modersmålet men de är knappast okända för mig. Bandet spelades en hel del i radio runt  2000 vill jag minnas och det surrades om en fullängdare som minst sagt drog ut på tiden men kom 09.
 
Men till singeln nu då.....
 
Dårar heter låten och jag tycker det låter som en sjyst blandning av Imperiet, Troops of Tomorrow av The Vibrators och ledmotivet till The Warriors. Jag har tyckt sen jag hörde Once a punk-always a punk att engelskan många gånger var ganska svajig så.....jag tror faktiskt jag föredrar dom på svenska- i alla fall om det fortsätter så här bra.
 
Låter finns att ladda ner på deras hemsida:
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: