barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sir Reg-21:st century loser.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Tredje plattan för Keltpunkarna. Ser man textmässigt så är det inte många muntra rader - förutom i Raise your hand då kanske-men annars mycket om att stå uppför sig själv, kämpa och liknande. Och jag kanske lägger in lite för mycket av mina egna värderingar i en del av texterna men....är den inte lite rebellisk....på ett Irlands-vis om man säger så? Med tanke på förtryck o.s.v. Nåja, jag låter det vara osagt men singelspåret Til the dead come alive känns verkligen så.
 
Ingen partyskiva rätt igenom för förutom ett djävla ös så finns det även spår mer åt balladhållet. Kanske någon för mycket i min bok utan att det är dåligt. Jag ska erkänna att jag inte gillade de lugna spåren till en början då det blev en sådan kontrast men....det kan ju inte vara party helt igenom-då hade jag säkert tröttnat rätt fort. Tummen upp för Walking into doors som tar upp ett viktigt ämne och jag gillar faktiskt hela skivan.
 
Så bra betyg till Sir Reg som jag gärna ser live igen snart...och måste, med den spelningen i tanke ge cred för bandets humor när de gick på:
 
"Flogging Molly couldnt make it"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: