barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Steel cap love affair.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Den här samlingen överraskade mig, kanske främst för att många grupper inte är såpass Oi-influerade. De flesta band, av totalt 21 stycken kände jag inte igen sen tidigare men de är mestadels tyska sådana men även Australien, Italien och Sverige är representerade - de sistnämnda med hela 5 stycken band, vilket är kul. Lite trist är att materialet från dessa inte direkt är purfärskt. En annan sidnotis är att ett Israeliskt band - Bo la bar,  medverkar. Och de blågula är Perkele, The Clichès, City saints, Saturdays Heroes och Prins Carl.
 
Samlingen är helt okej, ett bidrag per band och iof så är det inget som direkt slog mig av stolen så jag fick bråttom att kika upp mer av banden. Men bäst är veteranerna i Klasse Kriminale, fahnen in wind med Berliner Weisse som har många vändningar i sitt bidrag och flirten med Boondock Saints gillar jag, Rotz & Wasser samt Butcher Boys plus stilpoäng till Albert Fish för bandnamnet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: