barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Passion is a fashion.

Kategori: Böcker.

 


The Clash tröttnar jag aldrig att läsa om eller se dokumentärer om, för att inte tala om att lyssna på. Så när jag hittade Passion is a fashion av Pat Gilbert på biblan så knep jag den direkt. Tjock bok (runt 400 sidor)....och fast jag kan det mesta om bandet redan så....

..sa jag att jag "aldrig tröttnar på att läsa om dom"?

Hm..sanningen med modifikation efter läst den här tegelstenen. Visst är den intressant och lite ny kuriosa fakta lärde man sig men...

Det är lite långrandigt mellan varven, en tung början - det tog runt 80-90 sidor innan bandet bildades, och att veta varenda liten detalj om medlemmarna är lite överkurs. Många personer runt bandet bidrar med citat, historier och synvinklar. Kanske lite för många? Allt från folk i deras tidigare band, till producenterna Guy Stevens och Sandy Pearlman, managern Bernie Rhoades, flickvänner, fans, roadies....osv osv. För ett otränat öga kan det vara svårt att hålla reda på vilka alla är.....okej, även jag var tvungen att bläddra tillbaka ibland och kolla vem "XXX" var nu igen. Lite bättre styckeinledning hade varit en idè....eller kanske att ha skippat 150 sidor.

Men jag hade behållning av boken....fast jag skulle aldrig orka mig igenom den igen - trots att det är The Clash.

Var lat och se Westway to the world istället...(många av historierna och citaten finns med där också)



 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: