barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Torpedo Göteborg-Nu jävlar.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag hörde talas om detta band runt 2007 och äntligen kom en platta med dom. Bandet har existerat sedan 02 men det här är vad jag vet-det enda släppta som finns. Jag kan inte låta bli att göra associationer angående det till Medborgardet, där ett par av medlemmarna också spelade-har vi ett mönster? 
 
6 låtar studio och 6 låtar live. Och det här är punk på svenska med rötterna i Göteborgspunken, som ligger mig ganska varmt om hjärtat. Utan att låta som kopior så för Torpedo klart arvet vidare på ett bra sätt från Slobobans Undergång, Glo, Perverts och lite Attentat. Jag har hört några röster i stil med att "det här gjorde ju Troublemakers för över 10 år sen" men....nja, efter genomlyssningarna måste jag nog säga att jag inte får den känslan. 
 
Känslan att det här är hur bra som helst kom ganska direkt, även om första spåret är lite trevande i början innan det brakar igång. Men efter spår tre så insåg jag att jag måste kapitulera helt och erkänna att jag är helt såld på bandet och skivan. Jag kan inte anmärka på annat än det jag gjorde nyss och det är svårt att plocka ut en favorit för alla är kanonbra men okej-jag väljer Gatans Musik. Även livespåren funkar fast jag inte brukar vara överdrivet förtjust i sådant. 
 
Jag har inte koll på hur pass aktiva bandet är för tillfället men jag hoppas helt klart att få se dom live och även se att flera släpp kommer. 

Kommentarer

  • Errol säger:

    Tycker liksom du att Torpdedo är förbannat bra, Tycker inte de är minsta lika T-makers, där T-makers kan vara popiga till förbannelse har Torpedo en stor dos rå vanlig 60-70-tals rock...(vad nu vanlig rock är men tror du förstår)

    2013-03-17 | 09:07:46
  • MM säger:

    Errol: nej, som sagt så är jag inte av den åsikten heller ;o)

    2013-03-17 | 14:59:12
  • Niklas säger:

    Torpedo finns tyvärr inte längre.

    2013-03-17 | 17:32:38

Kommentera inlägget här: