barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Attentat på Bankiren.

Kategori: Gigrecensioner.

Andra besöket i år för det klassiska Göteborgsbandet. Förra besöket kunde jag inte närvara på men enligt rapporter så var det glest med folk då-och denna andra gång blev det likadant. Man kan väl sammanfatta det med att Västerås är Västerås och folk är folk.
 
När det handlar om band som gett ut mycket material, vilken Attentat helt klart gjorde första svängen 78-84, så blir det lite så att man blir sådär som man inte riktigt vill vara-lite petig och inte ser skogen för alla träden utan saknar en del låtar trots att man får höra favorit efter favorit. Eller så kan det ju ibland även bli så när band gör comeback efter ett par år i tystnad-att de mest lägger fokus på sina nya alster och skiter i klassikerna.
 
Men jag måste säga, trots lite sura miner hos mig under spelningen (för mycket Strongbow kanske?) så varvade dom bra mellan låtar från de tre första plattorna: Fågel, Tatuerade tårar, I denna stad och Maktlös bland annat. Den sistnämnda tycker jag dock de la för tidigt i setet och det blev lite av ett sömnpiller.
 
 
 
Och från senaste skivan Fy fan, som jag inte hört helt så bjöd de på riktigt bra låtar i form av Fattiga och rika, Prins , Occupy wallstreet och Gilla mej (som dock känns lite som att kasta sten i glashus. Även kommande julsingeln Skyltsöndag i Göteborg var mycket bra. Så på det hela var jag ändå nöjd när de klev av...innan de gick på igen efter att (tyvärr) själva lett hejarklacken själva för att folk skulle ropa efter mer-minuspoäng där tyvärr. Avslutningen blev Fy fan svenska man och Ge fan i mig.
 
 
 
Så jag fick inte höra (Den lille) folkpartisten, Glad,  Lasse Liten och Rudebecks å Sam men man kan inte få allt här i världen-jag är helt klart nöjd med kvällen och sen dog jag inte av att höra vad som eventuellt är på g i konsertväg på Bankiren, kommer inte folk då vet jag inte vad som krävs (ja, förutom Go Getters då) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: