barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Alonzo FAS 3+Dissober.

Kategori: Gigrecensioner.

Dissober gjorde igår sin andra (eller om det är tredje) spelning på 15 år på Bankiren i Västerås. Ett band som var mycket i ropet då jag började gå på spelningar som mest i mitten av 90-talet. Så det var kul att äntligen fått se dom, jag KAN ha sett dom då det begav sig men jag är faktiskt inte hundra procent säker. Jag hade tidigare på dagen surrat lite med Thölin som var halvsänkt av förkylning och inte alls så pepp. Men de tog sig igenom giget utan konstigheter och det var inga krusiduller. Även om ljudet kanske lämnade en del att önska.
  
 
  Jag hade inte så skyhöga förväntningar på Alonzo FAS 3, det var inte så att jag direkt begärde att de skulle toppa spelningen de gjorde på Gruvpunken för ganska precis 2 månader sen men de gjorde helt klart en skitbra spelning. Såväl som på nämnda evenemang öppnade de med Sexnolltvå och fast jag för första gången var duktig och klottrade ner låtordningen-så försvann lappen. Men minns jag rätt kom ABAB som nummer två följt av Det förlovade landet och Tidens Tempo. Efter en låt från nya skivan-Fattiga och vackra flickor brände de av Knark e gott och sen rullade det på med Dörrterror, Dansa som en fjäril, Det bästa som hänt och Ismer bland annat. Det går inte att klaga på.
 
 
 
 
Bra fart framför scenen på Alonzo, även om det kanske var lite mer att folk ramlade in i varandra och ner på scenen än dansade medvetet. Mina knän fick iallafall mycket stryk och som jag brukar säga:
 
Har jag inte ont dagen efter-har jag inte varit på spelning. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: