barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Tyst för fan-ekon från Ebba Grön.

Kategori: Allmänt

 20 november släpper BMG Chrysalis en samling där diverse artister tolkar Ebba Grön.
 
Men jag hade först lite svårt att se syftet med samlingen, vilket kanske var och är för att jag känner igen endast tre av banden/artisterna. Men det är säkert inte konstigare än att det handlar om att sälja skivor, vilket väl är allas mål men ni vet hur jag menar....
 
MEN.
 
Vilken är målgruppen? Jag tror ju knappast folk som lyssnar på punk till vardags och är involverad i subkulturen springer till skivbutiken direkt. Även om säkert många kommer lyssna igenom den när/om den kommer upp på spotify.
 
Jag skjuter dock från höften och tippar på att målgruppen är folk med "bred" och främst poppig musiksmak, de som läser Gaffa rad upp och rad ner t.ex.
 
 
 
 
 
(Från Projekt 25 augusti,Musketörerna i Rågsved)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: