barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Så mycket värre.

Kategori: Skivrecensioner.

 
En skiva som kom ut förra året, som jag fattar det-låtar från säsong tre av Så mycket bättre-som ajg inte sett, inte heller känner jag till alla låtar i original och heller inte alla artister som här gör sina tolkningar. Men då det är Ägg tapes som gett ut den så blev jag inte direkt förvånad över blandningen av band och artister. En saling blandning av punkband, byns original (?), Ägget själv tillsammans med Mart, lite rockabilly och country.
 
När det gäller covers så tycker jag sällan hyllningsskivor har någon mening-såvida inte banden gör sin egen grej istället för att planka låtarna rätt av. Och det får man väl säga att det görs en hel del-det förstnämnda. Så det är ju positivt ur den aspekten. En del blir ren buskis, en del grejer är kul hur en humoriskt synvinkel och en del är helt okej-som samlingar brukar vara med andra ord-skiftande kvalitè.
 
69-hard funkar när de kör Varning på stan med ståbas och skånska, Svensk Punk gör Miss Li helt okej, Urrke är okej, F.e.s.t gör Living in America av The Sounds bra och jag gillar rockabillykompet i John Wildcat och Raggarbrittas tolkning av Winnerbäck mer än sången.
 
Med tiden kanske även en del av spåren lyckas hamna mellan skivorna med Eilert Pilarm och samlingen Kvart i två dansen och dras fram på någon förfest.
 
En kul idè.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: