barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Allvaret-Tänk på döden.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag tycker att de senaste åren har det blivit lite väl mycket hjärta och smärta inom punken-visst kan man skriva om annat än samhällshat och så men många gånger tycker jag många band nästan gränsar farligt nära pop så....det har varit lite sådär.
 
Allvaret är någorlunda pop, det är sjyst punkstök med mycket melodi. Och inledningen på denna kassett är bland den bästa öppningen, gällande de handfull första spåren-jag hört på mycket länge. Det ÄR mycket hjärta och smärta, det kan man inte sticka under stol med-men till skillnad från många andra band så känns det väldigt personligt och inte bara "spelat" samt att texterna är mycket bra skrivna-som i andra spåret Bittert/ljuvt. Det är inte det enda ämnena som avverkas även om det är i majoritet-men jag vill även nämna Populär där Sushila skriker sig härligt hes utan att rösten spricker. Jag gillade henne redan när hon sjöng i Fistful och även om jag inte hann se dom live och heller inte sett Allvaret live så nästan känner man verkligen hennes karisma genom högtalarna. Böjd men inte bruten är en annan låt som jag specieltl fastnade för men det är omöjligt att vaälja ut några speciella-för så bra är alla. Jag kan verkligen inte sluta lyssna utan det är repeat, repeat, repeat....eller ja, i detta fall-spola tillbaka, spola tillbaka, spola tillbaka.
 
Bandet nämns ofta vara i samma anda som Masshysteri och Vånna Inget....angående de två gängen kan jag bara säga att....det är bara att gå och duscha för de har ingen chans.
 
Jag ger ju inget betyg så i mina recensioner men skulle jag så skulle det här helt klart bli fem hjärtan i taggtråd av fem möjliga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: