barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Kampgrupp Mallorca-Enköping.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ser jag till låttitlarna så anar jag att det kanske finns en viss risk att detta band olyssnat avfärdas som ett band som spelar snabb musik med tokroliga texter och då per automatik tror de blir punk, som många band i början och mitten av 90-talet.
 
Så är det ingalunda. Detta hemliga band låter soundmässigt emellanåt som ett svenskt 70-tals band och stundtals som ett av de hårdare svenska 90-tals banden, rätt rakt och enkelt. Texterna lärde jag mig snabbt, utan att de för den sakens skull är simpla. Bandet är väl knappast rödvinspoeter heller utan...tja, de skriver klacksparkstexter om självupplevda (?) händelser utan att det blir fjantigt. Jag får en del vibbar av Toy Dolls här, främst i Vallbyvägen som var mitt första möte med bandet (på youtube), löjligt medryckande som de flesta av spåren är på denna skiva.
 
Mina tre favoriter förutom nämnda låt blir Popcornstrut och Häxan på hejaregatan. Jag vet inte bandets ambitioner med sitt musicerande o.s.v men nog är de värda mer än 99 gillaklick på facebook.
 
Kolla upp.
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Finns på facebook också. www.facebook.com/kampgruppmallorca

    2013-09-27 | 18:09:38

Kommentera inlägget här: