barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Last Resort-This is my England

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
3 plattan på 8 år för Roi och hans mannar. Jag har gillat (delar) av de två tidigare plattorna men jag tycker att de först nu-hittat rätt sound. Lite som bandet skulle låtit idag, och då menar jag originalbandet så det är väl en paradox i sig då det bara är Roi med från den tiden men....någon kanske hajar hur jag menar i alla fall. Att hårdrocksvibbarna från Resurrection är borta tackar jag för och texterna är klart vassare än på You``ll never take us. Visst är det fortfarande lite samma ämnen som arbetsklassromantik, kängor mot systemet och kärleken till England men texterna känns inte längre som bara klyscha på klyscha. 
 
Bra melodier och en del musikaliska ekon från de klassiska låtarna utan för att den sakens skull det låter som om de gör cover på sig själva. Inte en dålig låt och det här är ett av 2013 års bästa släpp.
 
Mest lyssnar jag på Never get a job och Ballad of the working man. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: