barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Manics-Drowning//demons.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Efter den mycket bra debuten Please panic-It`s the Manics så kom väldigt nyligen bandet med en singel. Detta välklädda band ger mig vibbar av såväl punk och Small Faces som tidiga The Beatles och The Jam. Oavsett vad av det nämnda man gillar så tror jag The Manics går hem i de flesta av dessa läger.
 
På den här två spårs-singeln så gillar jag ganska ovanligt nog B-sidan From a distance som är en otroligt medryckande melodi om att älska/spana på någon på avstånd. Titelspåret är som titeln antyder inte någon direkt solskenshistoria men ack så bra, så nära The Jam man kan komma idag?
 
Jag blev ett fan av bandet redan efter första gången (och tyvärr enda) gången jag såg dom live 2011 och efter fullängdaren och den här singeln blir jag bara mer och mer troende. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: