barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Booze and Glory-Always on the wrong side.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Lite omvänd ordning på mina recensioner angående Booze and Glory men,men. Jag ser klart att bandet har utvecklats sen där här skivan som kom 2010-främst har sången blivit bättre men även texterna.
 
Här öppnar det förvisso svängigt men ack så klyschigt, de tre första och då främst Cause We`re skinheads ger mig nästan lite krypningar i kroppen på ett halvpinsamt sätt just för att det är så klyschigt. Till deras försvar så gör musiken det hela lite bättre men det krävs nog en del öl innan jag lyssnar alltför mycket på den här skivan, så den här arkiverar jag i skivhyllan under "bör lyssnas på halvvägs in i förfesten".
 
Ett plus för näst sista låten We dont fight, där de sjunger om att de inte är mycket för onödiga slagsmål längre-ett synsätt det inte direkt är överflöd av inom scenen-eller av texter där banden själva är mottagarna av pisk för den den delen.....De klarar av det utan att låta alldeles för "herrarna äldre och smartare" och utan pekpinnar, de berättar bara sin historia känns det som.
 
Skivan avslutas med en cover på Joe Hawkins vilket de kunde låtit bli att göra, jag anser i 9 fall av 10 att covers bör vara en livegrej-såvida det inte är väldigt personligt för bandet och kanske är det så, men jag är tveksam.
 
Långt ifrån Trouble free men kul att höra om inte annat pga hur mycket de utvecklats till det positiva.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: