barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Fuck Frankie-Hate me.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Efter att ha sett Fuck Frankie flimmra förbi på facebook en antal gånger så bestämde jag mig för att kolla in dom. Och då jag är sjukt svag för röjig punk med kvinnlig sång så krävdes det inte många låtar innan jag föll. Ibland så vet jag bara när jag se bild på den som sjunger att det här är bra och jag kan många se bara grundat på en bild att den här personen äger antagligen hela scenen/rummet hur lätt som helst.
 
Nu har jag inte sett bandet live men det MÅSTE ske i år.
 
Men nu till skivan. Efter den första genomlyssningen så tyckte jag i de två inledande spåren att sången var lite för neråtmixad, att den inte hörs så bra som jag önskat. Detta blev bättre och bättre efteråt och kanske är det bara jag men ibland så....jo, jag tycker sången kunde mixats lite högre. Soundmässigt så placerar jag bandet (oftast men inte alltid) någonstans mellan The Distillers och Bad Religion (modell äldre), angående den första referensen så spelar det säkert in att Elvira Bira emellanåt låter väldigt likt Brody...samt även Courtney Love emellanåt, det finns väl risk att detta nämns x-antal gånger förut men jag hoppas det anses som en komplimang och inte bara något fantasilöst. Angående referensen till Courtney så kommer den främst när tempot dras ner lite i spår fem, tillika titelspåret efter en djäkligt bra och snabb öppning.
 
Låtarna sätter sig snabbt det som faller mig mest i smaken är de snabbare spåren, främst Fight och Rage och om jag ska glida tillbaka till sången så gillar jag verkligen när Elvira tar i och lyckas göra det utan att rösten spricker. Avslutningen på skivan blir lite märklig där det inte finns något spår 10 utan det bara är tyst i 2 minuter innan 050921 drar igång. 
 
En mycket bra skiva som gör att jag suktar efter mer och som sagt-att se dom live.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: