barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Manifestgalan närmar sig.

Kategori: Allmänt

På fredag är det dags för Manifestgalan och även om Allvaret är ett av mina favoritband så slår hjärtat extra mycket och tummarna kommer hållas stenhårt för Gatans Lag, som är ett av fyra band nominerade i kategorin "punk".
 
 
 
Det skulle vara en stor seger för Oi-scenen om bandet vann, Antipati vann ju 2010 men utan att vara cynisk eller en olycksfågel så är jag av samma åsikt som jag var när jag för knappt en månad sen fick veta att bandet var nominerat....
 
...nämligen att jag tror bandet är alldeles för "på riktigt" för att gå hem där. Lite för farliga, lite för äkta i sin texter o.s.v o.s.v. Då skulle jag nog mer satsa på något mindre farligt och vänligare som vinnare, mina korvören skulle satsas med hjärnan på Tiger Bell.
 
Men jag hoppas att jag har fel.
 
Hjärtat finns hos Gatans Lag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: