barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Svintask-Vinstvarning.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Svintask är knappast några nybörjare, och heller inte okända för mig. Efter diverse egna släpp genom åren och en massa medverkanden på diverse samlingar så kommer här deras första släpp på ett skivbolag. Ganska otippat för mig så är det A message to you som ger ut denna ep,deras andra punksläpp och jag hade förväntat mig att ett sådant skulle ligga mer åt Oi-hållet men vad fel man kan ha. 
 
Oi-känsla får jag dock i första spåret, deras försvenskade version av  England belongs to me-här under namnet Laholm belongs to me. Men övriga fyra låtar har ett ganska spritt sound i övrigt-allt från vad jag tycker mig låta som KSMB (åtminstone sången)  till något som skulle kunna kommit från New York tidigt 80-tal (hardcore) i ll käft som min favorit på skivan-även om jag gillar alla spår.. Som vanligt mycket humor och runda ord samt en avslutning med en rockabillypastisch/parodi men lagom seriös text i Boogie woogie-helvete.
 
För mig ett trevligt nygammalt återseende, plattan släpps 1 mars.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: