barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Schizo fanzine # 8 och 9.

Kategori: Fanzines.

 
Det var inte igår man hade ett pappersfanzine i handen. Jag är inte nostalgiskt lagd men jag kan inte låta bli att bli det lite grann när jag läser Schizo fanzine 8 och 9, bägge utgivna i maj 2012 respektive 2013. Redaktören är knappast någon nybörjare på området och det helt klart skriva. Det står ganska klart att Micke föredömligt skriver om de band han gillar-oavsett genre. Sådant ger alltid plus i kanten då jag tycker att om man bara skriver om en av alla punkgenrer så målar man in sig i ett hörn. jag får också känslan av att han gör sin grej helt enkelt utan att snegla på andra och det är kul att läsa om lite band jag normalt inte lyssnar på eller ens känner till. Bland annat så gjorde hans intervjuer med Moral Dilemma och M.O.R.A mig nyfiken på dessa band.
 
I nummer 8 gillar jag främst att läsa om Really Fast records, Sub Alert och Subculture samt i 9 om The Bristles, Gary OG och P.P.P Records. Men det finns mycket intressant och stor spridning världen över gällande band och scenrapporter.
 
Normalt sätt så brukar Micke endast lägga ut sina nummer på nätet så att man kan ladda ner/skriva ut dom (kan det bli mer D.I.Y?) och det är hedersvärt men fortsätt för all del att sälja dom fysiskt.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: