barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Repeaters-11 år senare.

Kategori: Gigrecensioner.

Dert här blev 11:e gången jag såg The Repeaters, ganska påpassligt då det var 11 år sedan de stod på en scen tillsammans.
 
Det hade regnat en hel del timmarna innan och det vore väl fan om hela spelningen skulle regnat bort-eller snarare att folk inte begav sig ner för att se dom på grund av vädret. Men det styrde upp sig med regnstopp och jag var nere på plats runt en 10 minuter innan de skulle gå på. Jag och typ 10 pers till så det bådade inte gott. Men även om det kanske inte blev såpass många som evenemanget på facebook sa-så blev det nog en bit över 100 pers i alla fall. Många dök upp i elfte timmen (den siffran igen?).
 
Bandet öppnade med en av deras bästa låtar-Stand tall och i de första tre ingick även All I ever wanted och Nothing in between. Att bandet endast repat tre gånger innan märktes inte alls-de var i mina öron lika bra som de var när det begav sig sent 90-tal/tidigt 00-tal. Och känslan av hur mycket man saknat svängig ska med blås (och en del reggae) gjorde sig påmind. De varvade friskt mellan sina 5 släpp-som innefattar en egenutgiven cd, tre vinylsinglar (varav en på bolaget A message to you) och en fullängdare. 
 
 
 
En fröjd att se dom igen och ja-de var helt klart ett av Västerås bästa live-band. Om nu grabbarna eventuellt fick blodad tand av den här spelningen så hoppas jag det inte dröjer tills 2025...tills nästa gång.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: