barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Billie Joe+Norah-Foreverly.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Lite märkligt att göra cover på en hel skiva..likväl cover på en coverplatta. I original är det Everly Brothers platta Songs our daddy taught us från 58 och här är det Billie Joe från Green Day som kör sin tolkning avs kivan tillsammans med parhästen Norah Jones.
 
Nu har jag inte hört plattan de tolkar så jag kan inte uttala mig hurvida det låter troget originalen eller om de tolkr på sitt eget sätt. Men plattan är lugn och tillbakalutad och de låter mycket Everly Brothers om det, musikaliskt skulle jag väl arkivera detta någonstans emellan country och singer-songwriter och faktiskt så....är det helt okej. Bland annat så imponerar Billie Joe med sin sång även om jag hade föredragit om de bägge artisterna kunde höras lite för sig själva också på plattan....här är det bara duetter där de sjunger samtidigt förutom i slutet på skivan och det ger lite känslan av att man i princip hör samma låt om och om igen.
 
Det var mest på grund av nyfikenhet jag kikade upp den här plattan och visst är den småtrevlig kanske främst passande att lyssna på efter en hård dag på jobbet men....det är väl också det att den är lite för småtrevlig och där inget direkt står ut bland dessa 12 sorgliga sånger om ganska så tragiska människoöden.
 
Favoritspår: Silver haired daddy of mine & Roving gambler.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: