barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Crashed Out-Crash N burn.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Förvisso har jag inte lyssnat på Crashed Out på ett par år, men att det var så här mycket (hård) rock minns jag inte....Det är inget fel på texterna-de är av det vettiga slaget som i favoriter som Save Amy och The town that died på A-sidan men de där associationerna jag får till Judas Priest och Iron Maiden...nej, det är svårt att uppskatta den här skivan pga det. Ett plus är Lee Wrights gitarrspel-killen kan verkligen lira gura men som en bekant sa en gång: "Det är också det som är lite av problemet"...det blir lite för mycket gitarronani mellan varven.
 
Det är med nöd och näppe-tyvärr måste jag säga, att jag står ut med musiken på den här skivan, även om den har sina punkiga stunder-genom hela skivan så....trots att jag verkligen försöker vara positiv så blir det här en trea på den bästa av dagarna. På b-sidan är Break it down och Feel good bäst, och kanske blir min besvikelse lite fel om det är så att de alltid låter och har låtit så här (måste ta och friska upp mitt minne mera)  men...nej, inget direkt för mig.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: