barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Perkele-A way out.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Jag ska erkänna att jag missat en del av Perkele de senaste åren, detta är faktiskt den första skiva jag hört sen Confront. Tidigare så har bandet varit pålitligt i den mån att man alltid vetat vad man får. Men här tycker jag de överraskar en del, eller om jag ska säga att de utvecklats en del/fått lite nya influenser eller hur jag ska uttrycka det. Visst låter de på sina ställen väldigt mycket som förr-som i t.ex Give me your money  men överlag tycker jag det är mer melodiöst och att sången är lite mer tillbakalutad, även om det hettar till och de låter som på ett par plattor bakåt.
 
Textmässigt låter de som de alltid gjort-på gott och ont men jag minns någon gammal intervju med bandet där de deklarerade att de inte hade ambitioner att skriva direkt djupa texter utan det överlåter dom till rödvinspoeterna. Överlag är det väl ganska genomsnittiga och typiska Oi-texter. Den som står ut just angående text och även sound är-som flera andra påpekat vet jag - är Dedicated to nothing där även jag får kraftiga associationer till Blood for blood i....ja allt. 
 
En platta som växer även om jag inte direkt tycker det är deras bästa så låter det fräscht och som om dessa trotjänare fått en liten nytändning.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: