barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Tim Steinfort-When the rain falls.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Country-skiva från frontmannen i Discharger. Ibland kan jag tycka att viss punk inte är så långt ifrån viss (outlaw) country så jag kan förstå att rätt många inom punkscenen (jag själv därtill) gillar det. 
 
Och den här skivan från början av 2013 faller mig direkt i smaken-från öppningspåret (och tillika titelspåret) till skivans bästa spår This one`s for us och avslutningen med One more round. Tims mörka röst passar helt klart till främst de mörka och lite lugnare låtarna. 
 
Mestadels akustisk gitarr och en del munspel till vettiga texter om våld inom en relation, folk som druckigt ner sig totalt, gamla och härliga minnen o.s.v- mycket man kan relatera till scenmässigt och en hel del eftertänksamhet med andra ord. Lite som en blandning mellan tidiga Badlands, en skvätt Dylan, Johnny Cash och Merle Haggard.
 
Enda nackdelen känner jag är att jag upptäckte det här först nu. Och skulle någon tvivla på igenkänningsfaktorn och att man kan relatera....
 

For the ones that always stood their ground

For those who spoke when no one made a sound

For the ones that fought till the end

For the ones that died with empty hands

For the ones that made it for so far

For those who are real proud of every scar

For the ones that probably die young

You’re my inspiration for this song

For the ones that still stand proud

For the ones that never ever had a doubt

For the ones like you and me

This one’s for us...

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: