barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Comminor@KGfestival.

Kategori: Gigrecensioner.

Igår skippade jag slutet av den andra perioden i Sveriges match mot Slovakien för att knalla ner till Culturen för att se Comminor för första gången på ungefär 10 månader. Då de sedan sist släppt en nya skiva som jag inte hört mycket ifrån skulle det bli intressant att höra nytt material.
 
Som bonus fick jag även se ett annat band-som jag inte uppfattade namnet på men de spelade någon sorts energisk rock-pop men visade även i den andra av deras totalt 5 låtar att de kunde spela mycket bra reggae.
 
Och Comminor då....körde mestadels nya låtar förutom Grandma`s song och även om jag inte hört dom innan, förutom My dad så lät det lovande. Jag passade på att köpa en skiva och kunde därmed identifiera några få med hjälp av låtlistan på skivans baksida och slutledningsförmåga. Bäst var Caveman som är öppningspåret. 
 
 
 
Vidare så kändes bandet klart igen, förutom att de fått upp tempot överlag tycker jag och ageringsmässigt på scenen på var de som vanligt-det till säga att de inte stod stilla många sekunder. jag slås alltid av att de vad jag sett-aldrig krockar med varandra.
 
Så, ett bra gig och i dagarna blev dom även klara för årets upplaga av Gruvpunken i början av Augusti.
 
Recension av skivan, Thank you-I hate you,  kommer.
 

Kommentarer

  • Anton Gustin säger:

    Hejsan! Vad kul att du kom och lyssnade igår, det var jag som bokat banden och var även ljudtekniker under kvällen, tänkte bara säga att bandet med reggae låten du funderade över heter Avant Garde! :)

    2014-05-17 | 14:44:50
  • MM säger:

    Aha, okej-dom var bra så jag ser dom gärna igen.

    2014-05-19 | 11:10:45

Kommentera inlägget här: