barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Besserbitch-Moments of grey.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Punk med lite influenser av metal där sångerskan är ganska influerad av metal i sin sång...var det första intrycket jag fick av Besserbitch via främst Skin men även Welcome to Shitholm.
 
Och efter nu hört fullängdaren, som är deras första efter två stycken ep`s  så kvarstår det uttrycket. Visst är det en hel del punk, mycket influerad av Amerikanskt 90-tal, skate om ni så vill men jag skulle nog inte kalla dom ett renodlat punkband.
 
Men bra är det, och sångerskan Elin är mycket duktig på att använda sin röst på olika sätt.
 
Redan nämnda låtar plus Sick twisted mind är bäst och resten blir godkända då de växer efter varje lyssning. Musikaliskt sätt står My resignation ut en del då jag tänker på Far away coast från Dropkick Murphys första fullängdare.
 
Jag har inte 100% koll på vad för tillställningar bandet brukar spela på men helt klart tror jag detta kan tilltala såväl punks som lyssnar mer på metal. 
 
...och sådana som gillar bägge två.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: