barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Evil Conduct-Today`s rebellion.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Holländarna som inte gjort mig besviken än så länge, mycket på grund av att man vet vad man får vid ett nytt släpp av Evil Conduct. Knappast något unikt att det är så med band, och många går väl på en ganska tunn lina mellan "pålitligt" och...tja, tråkigt och lite förutsägbart.
 
Den här skivan gör mig lite tudelad. 
 
Å ena sidan så lyckas de få till slagkraftriga refränger i texterna till "de gamla vanliga ämnena" - bakfylleångest, folk som droppar av skinheadscenen, korrupterade snutar, kärlek till scenen, stå för den man är och så vidare.
 
Men inte alla gånger, jag tror bandet helt klart kan tjäna på att vänta några fler år än vanligt innan nästa skivsläpp, för att inte bli överexponerade och att fila lite på texterna, få bort en del självklara rim som på den här skivan återfinns i bland annat This flame.
 
Sen är ju inte Oi förvisso, och har aldrig varit - rödvinspoesi så någonstans får man väl ändå ta det för vad det är.
 
Bästa spåren på den här skivan är CCTV, Something about you och The best days of your life. Ett stort plus för de sjysta basgångarna som Joost får till.
 
Så..skivan får "bara" godkänt då jag som sagt önskar lite mer och är lite överexponerad. Men att skivan blir en storsäljare....tror jag helt klart.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: