barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Psychopunch/Supersuckers.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Tucson möter Västerås i denna utgåva som vad jag förstått det är en serie av släpp för att fira skivolaget SPV`s 30 år jubileum.
 
Bägge banden bidrar med två spår var, varav ett är outgivet och ett från deras respektive senaste skivor.
 
Supersuckers har jag alltid tyckt är en okej orkester, pålitliga men utan att de riktigt rockar min värld det där lilla extra. Av deras två bidrag är den outgivna Go! bäst och deras spår från senaste skivan är Pushin through.
 
Mitt förhållande till Psychopunch går också en lång tid tillbaka. Dock brukar det gå några år emellan då jag sett dom live och jag slås varje gång av hur olika de låter sedan sist, om detta beror på något jag bara fått för mig eller om det är pga medlemsbyten vette sjutton. Nåväl, deras  outgivna är en snabb och kort rock n roll historia vid namn You`re a wild one honey. Och  låten från deras senaste skiva Smakk Valley, som var den största anledningen till att jag köpte singeln är Emelie som säkert kan tyckas vara lite för radiovänlig i vissa läger. De lärda får väl tvista om det, själv så gillade jag den redan när den släpptes som video för drygt ett halvår sedan och efter varje lyssning så har den stannat och stannar kvar i huvudet.
 
Så Psychopunch vinner helt den här kampen, om det nu vore en sådan.
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: