barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Utanbygatan på Bankiren.

Kategori: Gigrecensioner.

Utanbygatan för helt klart vidare Västerås fina baktaktstradition. Ett band som jag måste säga gjort lite av en kometkarriär - åtminstone med Västerås mått mätt.
 
Det som gör att bandet står ut är att de frontas av två tjejer, Amanda-Karin och Malin. Som inte bara har grymma pipor men som verkar kunna hantera var och varannat instrument. På den här spelningen som gick av stapeln på Bankiren hanterade Malin melodika och munspel och Amanda-Karin dragspel, klarinett och när hon på slutet drog fram en saxofon var jag tvungen att skaka lite på huvudet av förvåning och undra: finns det något instrument dessa tjejer INTE kan spela?
 
 
 
Bandet var både svängigt och gungigt, precis som förra gången jag såg dom. Jag hade inte riktig koll på vad låtarna hette innan men med hjälp av det efterforskningar dagen efter så gillade jag Lugn och ro, Allt jag vill samt Tiden går mest.
 
De körde  slut på sina låtar, där alla är på modersmålet och det blev riktig rock n roll i slutet på en förstärkare började lukta märkligt och tydligen brann. Jag var lite skeptisk till datumet (den 17:e) till en början då det väl inte är den bästa tidpunkten men det blev bra med folk trots att säkert inte många hade överdrivet mycket slantar kvar.
 
I min bok är Utanbygatan det bästa reggae-bandet från stan sedan The Repeaters. Så jag hoppas att de lyckas hålla ihop bandet och jag ser gärna ett vinylsläpp också.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: