barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Spotlicks-Tunneln.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Spotlicks nya släpp, 2 år efter tiotummaren. Som vanligt så är det mycket känslor som avhandlas i texterna, trots att jag till stor del är allergisk mot när det blir för mycket sådant -s å är Spotlicks ett av de få banden som jag tror på när de har sådana texter - att de menar vad de säger till skillnad från många andra band som tyvärr-ploppat upp som svampar de senaste åren och där det blir väldigt arty farty och min mamma är psykolog.
 
Skivan inleds med titelspåret där det uppmanas att man ska se ljuset i tunneln och att det kommer bli bra, lite av en pepplåt för sämre dagar enligt min mening.
 
Den följs av Svimma lugnt som där trummisen Staffan sjunger lead och Elin fyller i och körar här och där. Just sådant är jag väldigt svag för-blandad kvinnlig i manlig sång i samma låt så den blir snabbt favoritspåret. Bägge låtarna har ett par riktigt sjysta basgånger och de båda sätter sig med refrängerna snabbt.
 
Liksom 2012 års tiotummare så avslutas skivan i lugnare tempo och med lite melankoli kanske med b-sidans Du tror att ingen ser dig och det är ännu ett av bandets enkla men bra budskap.
 
En bra singel med en fin dedikation och för skivsamlaren så är den utgiven i 150 numrerade ex med rosa vinyl och med skivnumret RF 30, och har man koll på svensk punk så behövs väl det inte direkt förklaras.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: