barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

The Manics@Släcka bränder.

Kategori: Gigrecensioner.

I helgen gick Släcka bränder av stapeln runtom i Västmanland, evenemang som hölls för att samla in pengar till dom som drabbade av den stora skogsbranden runtom i länet. Det var en massa band ur flertalet olika genrer och det band jag valde att se på fredagskvällen var The Manics från Norrköping.
 
Ett band jag föll pladask för första gången jag såg som live i september 2011-redan då såg jag att bandet hade stor potential och tyckte synd om dom för att de spelade för en sådan fåhövdad publik.
 
Tyvärr blev det likadant här, efter en försening med över en halvtimme så avverkade bandet en mycket bra spelning inför högst 20 pers i ABF-källaren. Trots den dåliga uppslutningen öste bandet på och drog av 11 låtar om jag räknade rätt där mina favoriter för kvällen bland annat blev 24 seven, One ugly child, I dont need you och Just be there (som de avslutade med) Och de gjorde verkligen sitt bästa men den unga publiken var helt klart svårflirtad även om ett par drog några danssteg och det blev några artiga applåder i alla fall.
 
 
 
Och jag fick samma känsla den här gången som varje gång jag hör dom-det här bandet borde i en perfekt värld vara hur stora som helst...men sen när är skiv/musikbranschen rättvis?
 
Men till er som missade dom...ni missade verkligen något.
 
Gör inte om det misstaget.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: