barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sista klivet-Demo.

Kategori: Skivrecensioner.

Ett nytt band från Västerås där folket har meriter från flertalet orkestrar, vilka tänker jag inte gå in på då jag sällan ser sådant som det mest relevanta och väldigt ofta som:
 
"Vad vill bandet bli bedömda efter egentligen? Gamla meriter eller här och nu?"
 
Men ändå, relaterat till det så hade jag anat hur dom skulle låta, innan jag hört dom. Min  aning var influenser från gammal snabb svensk punk och Amerikansk hardcore. Och jag tycker inte jag hade så fel. Efter fått smakprov så tänkte jag, direkt när jag hörde  Dött lopp att:
 
"Agnostic Front kan nog få sig en match"
 
Men här då....tre låtar: Rika barn leka bäst, redan nämnda dött lopp och Taj Mahal. Ett djäkla ös, sådan här snabb musik var det länge sedan jag hörde och det är kul att höra sångaren Mange på svenska till skillnad från de band han varit med i innan som kört på engelska.
 
3 låtars snabbt ursinne med texter om flera sorters människor som inte direkt bandet vill skaka hand med utan snarare sätta en känga i ansiktet på.
 
Bandet har haft en spelning hitills och är inbokade att besöka Klubb Antisocial tillsammans med Midnight Stalkers den 26 september. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: