barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Suede Razors-Bootboy anthems

Kategori: Allmänt

 
Ett band jag skrivit om förut och då nämnde jag Slade och The Who, jag känner likadant på den här men rynkas det på näsan angående dom namndroppen så kan jag försäkra om att det inte "bara" är rock det handlar om utan visst är dom ett punkband även om de nämnda influenserna finns. Hade det här bandet kommit i början av 70-talet tror jag inte nämnda grupper hade haft någon direkt chans mot dom hos folket på gatan.
 
Faktiskt så tycker jag den första av dom två låtarna som finns på den här skivan-Rubies and pearls har en bättre refräng än gemene "rena" Oi-band. Helt klart en låt som jag inte kan lyssna på bara en gång utan den måste gå på repeat ett par gånger på raken.
 
Den andra låten My city går inte av för hackor den heller och jag tycker Suede Razors är bland det bästa just nu samt att dom redan passerat sina andra/tidigare orkestrar (Harrington saints bland annat) redan med det här bandet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: