barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Got it licked.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Om jag fattar det rätt så är det här en radioshow som även släpper digitala samlingar....drivet av en engelsman boendes i Göteborg.
 
Jag fick tipset av Peter i The Manics om den här skivan som just det bandet medverkar på med sin Drowning/demons. Och då det erbjuds gratis nedladdning så var valet inte svårt...då det lockas med allt från mod och 60-tal till Northern soul och power-pop.Med band som Yum Yums, R.A.F, The City views, Condors och en massa andra för...
 
 ...det är över 100 (!) låtar där de flesta utom ett band (om min överskådning är korrekt) bidrar med en låt.
 
Så bör jag väl inte direkt gå igenom alla....eller ens hälften utan jag hänvisar till att den innehåller en djäkla massa låtar i nämnda genrer, där en hel del även gränsar till punk. Flertalet band har kvinnliga sångare och förbannat bra sådana, bland annat så bjuder ett av banden-Chris and Eddy på en fantastisk version av en av världens bästa låtar, nämligen Then he kissed me av The Crystals.
 
Oavsett om du redan är ett fan av någon av dessa genrer, alla eller bara vill vidga dina vyer-ta chansen nu!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: