barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

War path-5 song ep.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Det var svårt att hitta någon utförlig info om det här bandet, då bandnamnet verkar vara rätt poppis bland såväl metalband som HCband. Så jag går inte djupare in på det (ust för att jag inte kan.) än att nämna att dom är från Los Angeles.
 
Och verkligen osar UK 82, blandat med lite Amerikansk hardcore. Jag blir direkt förtjust i Bloodshed som innehåller både (simulerade) tutande polisbilar och stövertramp. Men ju längre den här epn går så känns det lite krystat gällande sången, att sångaren försöker låta så förbannad som möjligt men inte alltid har röstresurserna. Inte katastrofalt men det drar ner helhetsintrycket.
 
Musiken och texterna gillar jag dock då jag på senare år börjar lyssna på alltmer UK 82 men sången emellanåt som sagt...dock så kan det bero på inspelningsmöjligheter kanske och sen hur nytt bandet är vet jag inte som redan nämnt.
 
Jag försöker alltid se till det positiva också som de som läst saker jag skrivit förut så....ja, så är det även här. Både bra och dåligt och "med reservation för"....
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: