barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

2015, böcker.

Kategori: Allmänt

På bokfronten var det i år rätt tunnt. Jag brukar försöka ha minst en bandbiografi på nattduksbordet men i år har det inte blivit såpass många, å andra sidan har jag inte letat med ljus och lykta heller.
 
De böcker med subkulturell koppling jag läst, och som varit bäst har varit Punk i Peking och Anger is an energy. Omdömen om dessa:
 
 
 
 
 
Förutom det blev det inte mycker mer, men självklart måste jag nämna Too much too young där ett gäng yngre svenska skins följs under ett par år. Och om den räcker det nästan med att jag drar ett kort citat från min recension:
 
Efter läst den så känns det mest som att hon varit intresserad av att framställa hur trasiga miljöer dessa skins kommer ifrån, och hur de står ganska långt fram i kön till parkbänken.
 
2016 lovar gott en del intressanta grejer i form av en biografi om NOFX, en bok av Pete Roper om hans tid i Retaliator, Like a Runaway av Lita Ford och så kommer Kevin Flowerdew förhoppningsvis blir klar med sin bok om sitt fanzine Do the dog.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: