barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

2015: Spelningarna-del 2 av 2.

Kategori: Allmänt

Andra halvan av top 10 listan dårå....
 
Allvaret, Bankiren i V-ås.
Jag hade velat se Sushila på scenen sedan hon frontade Fistful-vilket inte var igår. Och i början av året var det dags att äntligen få göra det tack vare Dead Rhythm. Och jag blev inte besviken där denna galet karismatiska människa med sitt Allvaret rev av x-antal låtar från Tänk på döden.
 
 
 
Sabotage, Broder Tuck-Sthlm.
Då jag gillar båda av bandets släpp väldigt mycket så givetvis var det här mycket bra. Mitt barn, Victory or Valhalla, Inget tack...ja-ni hör ju.
 
 
The Suburbs, Tangopalatset i Malmö.
Redan i andra låten föll jag pladask för detta band, som lät som en blandning av hur kanske original Oi-bandet skulle ha låtit om de kommit fram idag blandat med klassiska gäng som Stiff Little Fingers och Sham 69. Och bland de mest genrörsa bandet jag sett då de bjöd publiken på vodka i låten Generation vodka.
 
 Rixe, Malmö.
Knappt hade man hämtat sig efter Urban Savage galna drag innan det var dags för fransmännen att gå på. Och även om jag oftast inte hajade ett enda ord-fan vad bra det var. Och det som komdärefter!
 
Johan Johansson, Borggården i Västerås.
Liksom året innan, då JJ också spelade på samma plats så tyckte jag det borde varit mer folk där. En av världens bästa mellansnackare bjöd på Ge en slant, Polsk Zchlager, Tavla av Picasso bland annat plus en massa kul historier.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: