barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

2015, tryckt & tyckt.

Kategori: Fanzines.

Denna post kommer behandla fanzinen, både fysiska och på webbaserade.
 
De förstnämnda är fortfarande få, och jag kan tyvärr konstatera att i år blev ännu ett år då jag inte fick arslet ur den berömda vagnen och beställde ikapp A message to you eller kollade upp Flyktsoda. Det får bli ett nyårslöfte.
 
Vidare dammade 77-Micke av Tragedi och gjorde en split med Dementia, Sörlings Svinstia läser jag som vanligt på biblan och förutom det så....ja, inte så mycket mer för min egen del.
 
Men vinnaren blir utan större konkurrens egentligen Marching On. Som kom ut med hela 3 nummer på cirka 3-4 månader. I dessa internettider när saker och ting fort blir inaktuellt (vilket kanske avskräcker en del?) Och dessa har sålt som smör i solsken. En grej jag ofta hört från fanzinefolk är att det brister just i folks konsekvens: Många tjatar om att ett papperszine borde komma men sen är det sisådär med att slanta upp. Men här har det varit tvärtom. Jag kommer fortsätta följa redaktören Tommy med stort intresse.
 
 
Och på webben läser och följer jag främst American Oi, Turist i tillvaron och givetvis Punk & Oi, som alltid levererar när Paco har tid, vilket jag hört rykten om att han har rätt sällan.
 
Oavsett form så är det alltid kul att läsa ett zine med kunnande och passion, och jag hoppas att 2016 bjuder på mer konkurrens.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: