barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Audiopunx-The New breed promo.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Ur South City Locos aska har Audiopunx rests sig. Som här bjuder på 4 låtar inför den kommande skivan The New breed. Det är kul att de redan nu avslöjar hela låtlistan så man kanske vet lite vad man har att vänta sig, om man nu är en sådan som ger sig på att gissa vad texterna handlar om när man bara ser dom på papper.
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska jämföra bandets sound med. De två första låtarna har ganska lugna intron men sedan bär det av, ett kännetecken för bandet är också flertalet kortare gitarrsolon. Jag får lite känsla av Pug Uglies, men det är nog mest i Chaos.
 
Bra är det i alla fall och bäst av dom fyra låtarna är When I fall, som handlar om vänskap-eller brist på sådan. Där refrängen går:
 
If you`re not there when I fall-dont be there when I get back up.
 
Ännu ett bra band från Skåne som jag dessutom såg tidigare år, och jag kan säga att de var bra live.
 
Skivan beräknas/hoppas komma under första halvan av 2016.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: