barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Flyktsoda *5.

Kategori: Fanzines.

Jag fick hem samtliga nummer av Flyktsoda och här kommer därmed en liten text om just det fanzinet.
 
 
 
...som jag gått och kikat på ett tag men inte fått arslet ur vagnen att beställa. Anledningen för att jag varit intresserad är givetvis för att det är ett punkzine och mycket för att det verkade innehålla en del punk som jag normalt inte lyssnar på eller band jag känner så vidare mycket till. 
 
Zinet har anor från 2005, då redaktören började med det. Även om det las på is och inte tinade upp föränn 2014 då första numret kom i mars. För att gå händelserna i förväg så är zinet ett sådant som är ganska bred angående bandet det skrivs om, även om det mesta är i avdelningen hårdare punk. Det blir även men politiskt ju mer tiden går.
 
Nummer 1.
Här finns en del grejer från just tiden då redaktören började med zinet. Inte dagsfärskt men kul att det togs med. Bland annat Pusrad, en artikel vid namn "10 plattor som betytt mycket för mig" och en artikel om gamla Tribulation där det var en del välbekanta lokala ansikten med i sättningen.
 
Nummer 2.
Mer och mer politiskt som sagt i och med här, inte minst för att numret innehåller bland annat Solanas Cunts. Även MDC, Vicious Irene och Raped Teenagers.
 
Nummer 3.
Spiknykter, Lyckliga Idioter och ett band som får mig intresserad av att lyssna in mig på-Misantropic.
 
Nummer 4.
"Blast from the past" skvallrar om att redaktören en gång bott i Västerås. Och jag börjar undra om jag åtminstone känner till denna person-som förblir namnlös från starten t.o.m idag. I övrigt bland annat om punk i Polen och Venezuela och jag kommer att börja tänka lite på Pie-Mag emellanåt i formgivningen.
 
Nummer 5.
Trots, Strul och en intervju med Nathalie från gamla Candysuck. Speciellt kul är det sistnämnda då hon och jag är bekanta och den här intervjun är bra gjort då det verkligen kommer fram vilken kul och vettig människa hon är.
 
Så, 5 nummer från mars 14 tills idag-helt klart imponerande och jag kommer fortsätta följa detta fanzine.
 
Kontaktinfo och dylikt:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: