barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sjuttisju-Attack Attack.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Sjuttisju har gjort bajenlåtar i olika former, eller ska jag säga genrer i flertalet år nu, alltid med passion. Det senaste jag hörde var mer elektroniskt (i brist på bättre uttryck) men här är det ren punk/streetpunk/Oi eller vad du nu vill-med ett fullt band och bra kör.
 
Jag tycker mig höra influenser från både England, lite Sham 69 och lite The Business och Sverige-kanske främst KSMB i låtarna Bortamatch och Bajenmagi, vilket blir mina favoritspår av de fem. Eller ja, jag måste nämna avslutande Häxjakt också där han fått till en riktigt bra text-och det krävs väl knappast en kärnfysiker för att gissa vad den låter handlar om?
 
Nej,jag måste nämna öppningen med Hammarby rock n roll också, en riktig allsångsdänga och hela skivan genomsyras av passion som känner man Micke-jag menar "Sjuttisju" så vet man att han menar varje ord han sjunger och skrivit.
 
Djäkligt bra helt enkelt. Säkert kan det finnas röster som tycker att den här skivan riktar sig till en "liten krets" (jaja, ni hajar hur jag menar) men bra musik är bra musik så kan man lyssna på Cockney Rejects och Booze and Glory utan att gilla West Ham så kan man väl som icke-bajare lyssna på det här (även om det väl inte riktigt är samma sak)
 
Jag är partisk, visst men jo-jag är helt övertygad att jag hade gillat det här även om jag inte varit Hammarbyare. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: