barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Aldrig-Fyllepoesi.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Skenet bedrar lite här gällande Aldrig som är ifrån Kristinehamn och varit aktiva i runt 2 år....Anarkist A:et i bandnamnet och tokroliga artistnamn hintar kanske att bandet vill framstå som mer politiska än vad de är eller mindre seriösa än vad de är, jag vet inte.Och deras egna beskrivning av sin musik: "stollepunk"...fick mig att skruva på mig en aning....samt artistnamnen som bland annat är Kapten Skrammel-Jack och Farmor.
 
Måhända att det är med glimten i ögat.
 
Nåväl, oseriös är knappast deras välspelade raka och rockiga punk. Skivan innehåller 5 låtar där ämnena är ganska blandade-spretiga om man så vill vilket gör att i alla fall jag inte riktigt får grepp om bandet-men bra och helt okej är det, dock inget som slår ner några murar....
 
Texterna handlar om  alltfrån nazister och SD (eller bara de sistnämnda eller både och?) i Pissa på dem, en brusten relation (Fy fan för kalla händer) , att man inte ska glömma att det finns en människa bakom alkisen (titelspåret) och..ja, nu har jag nästan avhandlat alla - till den märkliga kompositionen Vi suger där dom sjunger om "stjärnornas land" och "slottet bakom bergen".
 
Som sagt...bra och helt okej får samtliga låtar och det är väl lite kul att jag blev förvirrad. Inte för att jag är någon kategorifascist men få gånger när jag skrivit recensioner har jag kliat mig i huvudet såhär mycket.
 
Och det tycker jag faktiskt är positivt så jag kommer helt klart följa bandets utveckling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: