barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Alliance Canada-Demo 2015.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Oi liknande Retaliator  var det första jag tänkte när jag hörde Pride.
 
En låt som är sådär enkel egentligen i text att det kanske knallar på gränsen om man så vill att det är lite för klyschigt...
 
I wont ever die.
 
I got to much pride
 
I wont ever die.
 
With the shave (?) and the boots on my feet.
 
SKINHEAD.
 
Men liksom så som  Booze and Glory många gånger är så catchiga att man inte kan låta bli att tralla  med i så är de här fem kanadensarna i den här öppningslåtar så djäkla bra att det inte går att värja sig. ....dock så vill man inte tralla utan fyllebröla och fram och stångas framför en scen. Trots att det är ganska klyschigt.
 
Ett bra smakprov av ett band jag vill höra mer av, 3 låtar kändes för lite men jag tror dom här killarna blir uppsnappade av något bolag snart.
 
Övriga två låtar heter Wrong crowd och Sarah-som är en cover av på Retaliator men som sagt....Pride.
 
...är ett måste i skivsamlingen så jag hoppas det blir möjligt.
 
För en nedladdad från bandcamp duger inte.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: